Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013
Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013
"Τα Χριστούγεννα του μπαρμπα-Πανώφ"
Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013
Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες
της Βασιλικής Δουζένη
εκπ/κού Καλλιτεχνικών
Με αφορμή τα Χριστούγεννα, οι μαθητές εμπνεύστηκαν και κατασκεύασαν όμορφες χειροτεχνίες, που τους έδωσαν μεγάλη χαρά και δημιούργησαν εορταστικό κλίμα στην τάξη.
Μέσα από τη διαδικασία της δημιουργίας, αναπτύσσονται μεταξύ των παιδιών ηθικές αξίες, όπως η ευγενής άμιλλα, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός της προσωπικής ελευθερίας. Ανακτούν ή βελτιώνουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους. Επίσης μέσα από την άτυπη γνώση, που συνοδεύει κάθε διαδικασία, τα παιδιά διευρύνουν τους πνευματικούς τους ορίζοντες και αξιοποιούν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες.
Ενδεικτικά παραθέτουμε τις δημιουργίες τριών τμημάτων του Σχολείου μας.
Η τάξη του Β2 έφτιαξε τρισδιάστατους χιονάνθρωπους και χριστουγεννιάτικα δέντρα από πλαστελίνη και χριστουγεννιάτικες χρωματιστές μπότες για το τζάκι. Η χαρά των μαθητών ήταν πολύ μεγάλη.
Στην ΣΤ΄ τάξη διδάχθηκε η τεχνική του Decoupage ή διαφορετικά, η τεχνική της χαρτοπετσέτας. Χρησιμοποιώντας παλιές χριστουγεννιάτικες μπάλες και χριστουγεννιάτικες χαρτοπετσέτες οι μαθητές προσπάθησαν να αλλάξουν και να δώσουν καινούρια όψη στις μπάλες. Η καταγωγή της decoupage είναι σχεδόν χαμένη στα βάθη του χρόνου. Βενετσιάνοι τεχνίτες, μεταξύ του τέλους του 1600 και τα πρώτα χρόνια του 1700 μ.Χ, άρχισαν να χρησιμοποιούν αυτή την τεχνική για να μιμηθούν την ανατολίτικη επίπλωση με εικόνες από την Κίνα, που ήταν πολύ της μόδας εκείνη την εποχή, αλλά και πολύ δαπανηρή. Πρέπει να περιμένουμε μέχρι τον εικοστό αιώνα να ακούσουμε τη λέξη DECOUPAGE, που προέρχεται από το γαλλικό ρήμα decouper. Σύντομα η τεχνική αυτή εξαπλώθηκε σ' όλη την Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Γαλλία και την Αγγλία.
Η τεχνική δεν θέλει κόπο, αλλά τρόπο! Το μόνο που χρειάζεται είναι όρεξη για δημιουργία. Με την decoupage, μπορεί κανείς να δημιουργήσει καταπληκτικά πράγματα πάνω σε διάφορα υλικά,όπως κεραμικά, γυαλί, ξύλο, μέταλλο, ύφασμα και πολλά άλλα. Σαν βασικά υλικά χρησιμοποιούνται οι χαρτοπετσέτες ή χαρτιά με μοτίβα.
Χωρίζουμε από τις χαρτοπετσέτες τα φύλλα και κρατάμε μόνο το χρωματιστό φύλλο, από το οποίο κόβουμε μικρά κομματάκια. Αραιώνουμε με νερό την κόλλα και την απλώνουμε στην επιφάνεια που θέλουμε να κολλήσουμε τις χαρτοπετσέτες, δηλαδή στο αντικείμενο που θέλουμε να διακοσμήσουμε και αφού τοποθετήσουμε προσεκτικά τα μοτίβα, από πάνω το αλείφουμε πάλι με κόλλα. Όταν στεγνώσει η κόλλα (χρειάζεται 24 ώρες), το μοτίβο μας έχει πλέον γίνει ένα σώμα με την επιφάνεια πάνω στην οποία το κολλήσαμε.
Τέλος, ένα καλό βερνίκι, είναι εκείνο που θα αναδείξει το μοτίβο,αλλά και την εργασία που προηγήθηκε.
εκπ/κού Καλλιτεχνικών
Με αφορμή τα Χριστούγεννα, οι μαθητές εμπνεύστηκαν και κατασκεύασαν όμορφες χειροτεχνίες, που τους έδωσαν μεγάλη χαρά και δημιούργησαν εορταστικό κλίμα στην τάξη.
Μέσα από τη διαδικασία της δημιουργίας, αναπτύσσονται μεταξύ των παιδιών ηθικές αξίες, όπως η ευγενής άμιλλα, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός της προσωπικής ελευθερίας. Ανακτούν ή βελτιώνουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους. Επίσης μέσα από την άτυπη γνώση, που συνοδεύει κάθε διαδικασία, τα παιδιά διευρύνουν τους πνευματικούς τους ορίζοντες και αξιοποιούν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες.
Ενδεικτικά παραθέτουμε τις δημιουργίες τριών τμημάτων του Σχολείου μας.
Η τάξη του Β2 έφτιαξε τρισδιάστατους χιονάνθρωπους και χριστουγεννιάτικα δέντρα από πλαστελίνη και χριστουγεννιάτικες χρωματιστές μπότες για το τζάκι. Η χαρά των μαθητών ήταν πολύ μεγάλη.
Η πλαστελίνη προσφέρεται ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν τη δύσκολη έννοια του όγκου μέσα από το παιχνίδι, γι' αυτό και η προτροπή είναι πάντα, τα αντικείμενα που φτιάχνουν, να στέκονται.
Η τάξη του Γ1 έφτιαξε τρισδιάστατα χριστουγεννιάτικα δέντρα την ώρα των Εικαστικών. Με χρωματιστά και μεταλλιζέ χαρτονάκια, οι μαθητές έμαθαν πώς να κατασκευάζουν δέντρα και αντικείμενα τα οποία να έχουν τέσσερις πλευρές και να στέκονται.
Στην ΣΤ΄ τάξη διδάχθηκε η τεχνική του Decoupage ή διαφορετικά, η τεχνική της χαρτοπετσέτας. Χρησιμοποιώντας παλιές χριστουγεννιάτικες μπάλες και χριστουγεννιάτικες χαρτοπετσέτες οι μαθητές προσπάθησαν να αλλάξουν και να δώσουν καινούρια όψη στις μπάλες. Η καταγωγή της decoupage είναι σχεδόν χαμένη στα βάθη του χρόνου. Βενετσιάνοι τεχνίτες, μεταξύ του τέλους του 1600 και τα πρώτα χρόνια του 1700 μ.Χ, άρχισαν να χρησιμοποιούν αυτή την τεχνική για να μιμηθούν την ανατολίτικη επίπλωση με εικόνες από την Κίνα, που ήταν πολύ της μόδας εκείνη την εποχή, αλλά και πολύ δαπανηρή. Πρέπει να περιμένουμε μέχρι τον εικοστό αιώνα να ακούσουμε τη λέξη DECOUPAGE, που προέρχεται από το γαλλικό ρήμα decouper. Σύντομα η τεχνική αυτή εξαπλώθηκε σ' όλη την Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Γαλλία και την Αγγλία.
Η τεχνική δεν θέλει κόπο, αλλά τρόπο! Το μόνο που χρειάζεται είναι όρεξη για δημιουργία. Με την decoupage, μπορεί κανείς να δημιουργήσει καταπληκτικά πράγματα πάνω σε διάφορα υλικά,όπως κεραμικά, γυαλί, ξύλο, μέταλλο, ύφασμα και πολλά άλλα. Σαν βασικά υλικά χρησιμοποιούνται οι χαρτοπετσέτες ή χαρτιά με μοτίβα.
Χωρίζουμε από τις χαρτοπετσέτες τα φύλλα και κρατάμε μόνο το χρωματιστό φύλλο, από το οποίο κόβουμε μικρά κομματάκια. Αραιώνουμε με νερό την κόλλα και την απλώνουμε στην επιφάνεια που θέλουμε να κολλήσουμε τις χαρτοπετσέτες, δηλαδή στο αντικείμενο που θέλουμε να διακοσμήσουμε και αφού τοποθετήσουμε προσεκτικά τα μοτίβα, από πάνω το αλείφουμε πάλι με κόλλα. Όταν στεγνώσει η κόλλα (χρειάζεται 24 ώρες), το μοτίβο μας έχει πλέον γίνει ένα σώμα με την επιφάνεια πάνω στην οποία το κολλήσαμε.
Τέλος, ένα καλό βερνίκι, είναι εκείνο που θα αναδείξει το μοτίβο,αλλά και την εργασία που προηγήθηκε.
Καλά Χριστούγεννα σ΄ όλους τους υπέροχους καλλιτέχνες του Σχολείου!
Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013
Χριστουγεννιάτικη γιορτή
Ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι μαθητές του 16ου Δημ. Σχολείου Αγρινίου
σας προσκαλούν
στη χριστουγεννιάτικη γιορτή που θα πραγματοποιηθεί
την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013
στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας.
Σας περιμένουμε όλους!
Το πρόγραμμα της γιορτής:
Έναρξη – Μικρή εισήγηση από το Διευθυντή του Σχολείου
«Δεύτε ίδωμεν πιστοί... », μικρή προβολή
«Νύχτα χριστουγεννιάτικη», ποίημα
«Άγια Νύχτα», τραγούδι
« Τα Χριστούγεννα του μπαρμπα – Πανώφ», θεατρικό (Σκηνή Α΄)
«Χιόνια στο καμπαναριό», τραγούδι
« Τα Χριστούγεννα του μπαρμπα – Πανώφ», θεατρικό (Σκηνή Β΄)
«Ο μικρός τυμπανιστής», τραγούδι
«Να 'μουν του σταύλου έν' άχυρο» ποίημα
Κάλαντα Χριστουγέννων
Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013
Ενημέρωση των γονέων και βαθμολογία Α΄ τριμήνου
Ενημερώνουμε τους αγαπητούς γονείς και κηδεμόνες ότι την Τετάρτη 18-12-2013 και ώρα 12:15 θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση από το Δ/ντή στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου, επ’ ευκαιρία της λήξης του Α΄ τριμήνου του διδ. έτους 2013-14. Στη συνέχεια θα δοθεί η βαθμολογία του Α΄ τριμήνου στους γονείς των μαθητών των τάξεων Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄ και θα γίνει προφορική ενημέρωση από τους δασκάλους των τάξεων Α΄ και Β΄. Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων θα βρίσκονται στο Γραφείο Διδασκόντων και θα είναι στη διάθεση των γονέων.
Οι μαθητές θα σχολάσουν κανονικά στο ωράριό τους. Το Ολοήμερο τμήμα θα λειτουργήσει επίσης κανονικά.
Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013
Μια διαφορετική σχολική μέρα για την Δ΄ τάξη!
Στο πλαίσιο των διδακτικών επισκέψεων του Σχολείου μας, η τάξη μας επισκέφθηκε το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Αγρινίου. Ήταν ένας πολύ ωραίος χώρος με δρόμους, πλατείες, πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, φωτεινούς σηματοδότες και σήματα οδικής κυκλοφορίας.
Ξεναγηθήκαμε από τον υπεύθυνο σ' όλους αυτούς τους χώρους και ακούσαμε χρήσιμες συμβουλές και οδηγίες. Μάθαμε τρόπους συμπεριφοράς στο δρόμο, εξοικειωθήκαμε με τις πινακίδες και συζητήσαμε για τους κανόνες που πρέπει να εφαρμόζουμε ώστε να κινούμαστε στο δρόμο με ασφάλεια, είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί.
Σίγουρα ήταν μια διαφορετική σχολική μέρα για μας τους μαθητές, χωρίς μαθηματικά και γραμματική ... Ήταν ένα μάθημα βιωματικό, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας, στην ενότητα "Ασφαλώς ... κυκλοφορώ".
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ1 & Δ2.
Ξεναγηθήκαμε από τον υπεύθυνο σ' όλους αυτούς τους χώρους και ακούσαμε χρήσιμες συμβουλές και οδηγίες. Μάθαμε τρόπους συμπεριφοράς στο δρόμο, εξοικειωθήκαμε με τις πινακίδες και συζητήσαμε για τους κανόνες που πρέπει να εφαρμόζουμε ώστε να κινούμαστε στο δρόμο με ασφάλεια, είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί.
Σίγουρα ήταν μια διαφορετική σχολική μέρα για μας τους μαθητές, χωρίς μαθηματικά και γραμματική ... Ήταν ένα μάθημα βιωματικό, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας, στην ενότητα "Ασφαλώς ... κυκλοφορώ".
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ1 & Δ2.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)