Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Ανακοίνωση


Αγαπητοί γονείς,
σας γνωστοποιούμε ότι την Πέμπτη 3 Απριλίου 2014 το Σχολείο μας θα παραμείνει κλειστό, λόγω Επιμορφωτικής Ημερίδας που διοργανώνουν οι σχολικοί σύμβουλοι για τους εκπαιδευτικούς της περιφέρειάς μας.

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Η θερινή ώρα

Στην θερινή ώρα περνάμε από τα ξημερώματα της Κυριακής, 30 Μαρτίου 2014. Έτσι, στις 03:00 το πρωί οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να γυρίσουν μία ώρα μπροστά και να δείχνουν 04:00.
Η θερινή θα διαρκέσει μέχρι την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου και ειδικότερα έως τις 26-10-2014, οπότε επανέρχεται η χειμερινή ώρα. Το μέτρο αυτό εφαρμόζεται σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε.
Γιατί αλλάζει όμως η ώρα και τι σημαίνει θερινή ώρα;
 Όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε ότι η ώρα αλλάζει δυο φορές το χρόνο. Μάλιστα συχνά διαμαρτυρόμαστε για την μια χαμένη ώρα ύπνου το Μάρτιο, με την εφαρμογή του μέτρου της θερινής ώρας. 
Επίσης σίγουρα έχει τύχει να χάσουμε κάποιο ραντεβού επειδή δεν γνωρίζαμε πότε αλλάζει η ώρα, αν πάει μπροστά ή πίσω, ή απλά επειδή ξεχάσαμε να ρυθμίσουμε το ρολόι μας. 
Η θερινή ώρα, ισχύει κατά τους θερινούς μήνες, δηλαδή από τέλη Μαρτίου μέχρι τέλη Οκτωβρίου και η χειμερινή, την υπόλοιπη περίοδο.
 Ποια από τις δύο όμως είναι η "κανονική" ώρα και γιατί κάνουμε όλη αυτή τη διαδικασία; Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. 
Καταρχήν να πούμε ότι η "σωστή", ή καλύτερα η ηλιακή ώρα, είναι η χειμερινή. Η θερινή ώρα δεν είναι τίποτε άλλο, παρά ένας έξυπνος τρόπος που σκέφτηκε ο άνθρωπος για να εξοικονομεί ενέργεια. Στην Ελλάδα, όπως και στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το μέτρο αλλαγής της ώρας εφαρμόζεται ανελλιπώς από το 1975, καθώς κάποιες προσπάθειες που είχαν γίνει νωρίτερα δεν είχαν μόνιμο αποτέλεσμα. 
Πώς όμως ξεκίνησαν όλα αυτά και πώς επιτυγχάνεται η εξοικονόμηση ενέργειας; Ποιος πρότεινε την θερινή ώρα;
Ο Βενιαμίν Φραγκλίνος πρότεινε να ξυπνάμε μια ώρα νωρίτερα, από το 1784 παρακαλώ(!), αν και δεν μίλησε για αλλαγή ώρας, πρότεινε όμως, με ανώνυμη επιστολή του σε εφημερίδα του Παρισιού, να ξυπνούν όλοι μια ώρα νωρίτερα τους θερινούς μήνες. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν ενέργεια (και συνεπώς να κάνουν οικονομία) καθώς θα έκαιγαν λιγότερα κεριά(!) εκμεταλλευόμενοι το φυσικό φως. Μάλιστα υπολόγισε και το οικονομικό όφελος που θα προέκυπτε από μια τέτοια κίνηση! 
Το μέτρο της θερινής ώρας, όμως, με τη μορφή που εφαρμόζεται σήμερα οφείλεται στο Νεοζηλανδό εντομολόγο και αστρονόμο Τζορτζ Χάντσον, ο οποίος πρότεινε με άρθρο του το 1895 να αλλάζουμε τα ρολόγια μας το καλοκαίρι κατά 2 ώρες! 
Ωστόσο, πολλές φορές η πρωτιά αποδίδεται λανθασμένα στο Βρετανό ερευνητή Γουίλιαμ Γουίλετ, ο οποίος πρότεινε με άρθρο του, που δημοσιεύτηκε το 1907, να αλλάζουμε τα ρολόγια μας κατά 80 λεπτά της ώρας.  
Τι κερδίζουμε αλλάζοντας την ώρα;
Η ιδέα πίσω από το μέτρο της θερινής ώρας είναι ότι, γυρίζοντας τα ρολόγια μας μια ώρα πίσω τους καλοκαιρινούς μήνες, κερδίζουμε μια ώρα παραπάνω ηλιακό φως κάθε μέρα και συνεπώς εξοικονομούμε μεγάλα ποσά ενέργειας! 
Αν τα βάλουμε κάτω, μπορούμε να υπολογίσουμε εύκολα ότι κατά τους επτά μήνες που διαρκεί συνολικά το μέτρο της θερινής ώρας, εξοικονομούμε μέχρι και 210 ώρες ηλεκτρικής ενέργειας, απλώς εκμεταλλευόμενοι τον ήλιο!  
Σκεφτείτε: 7 μήνες x 30 μέρες x 1 ώρα/ημέρα = 210 ώρες! 
Βέβαια το μέτρο αυτό δεν έχει μεγάλη χρησιμότητα σε κάποιες περιοχές, όπως για παράδειγμα γύρω από τους πόλους ή κοντά στον Ισημερινό. Συγκεκριμένα, στις περιοχές κοντά στο Βόρειο και το Νότιο πόλο όπου λόγω του γεωγραφικού πλάτους των περιοχών αυτών η ανατολή και η δύση του ήλιου διαφοροποιούνται σημαντικά στη διάρκεια του έτους, η αλλαγή κατά μία ώρα θα είχε ελάχιστη επίδραση. Αντίστοιχα, σε περιοχές γύρω από τον Ισημερινό η διαφοροποίηση του ηλιακού φωτός μέσα στο έτος είναι μικρή, με αποτέλεσμα και πάλι η αλλαγή ώρας να μην έχει νόημα. 
Επομένως τώρα δεν ξέρετε μόνο πότε αλλάζει η ώρα, αλλά και γιατί!

Πληροφορική στην Α΄ τάξη

του Τριαντάφυλλου Τριανταφυλλίδη
καθηγητή Πληροφορικής  



Όμορφες ζωγραφιές για τον Ηλεκτρονικό υπολογιστή, όπως τον αποτύπωσαν τρεις μαθητές της Α΄ τάξης.
(Εντυπωσιακό το "ποντίκι" και στις τρεις ζωγραφιές)







                                                                         

                                             
       

Συγχαρητήρια παιδιά!

Είπαν, πως το Σχολείο μας ήταν το καλύτερο δημοτικό που πέρασε στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου!
Οι εικόνες μιλούν μόνες τους...!
Για μια ακόμη φορά, συγχαρητήρια παιδιά!




3+6 Συμβουλές για τη μελέτη των Μαθηματικών στο σπίτι

του Φώτη Παπαναστασίου
Ειδικού Παιδαγωγού


Δεν είναι λίγες οι φορές που οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με μια καινούρια μαθηματική έννοια ή πρόβλημα που δεν μπορούν να κατανοήσουν και να εξηγήσουν πλήρως στα παιδιά τους κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για την επόμενη ημέρα στο σπίτι.

Τα μαθηματικά είναι το πρώτο μάθημα στο οποίο οι γονείς συναντούν δυσκολία να εξηγήσουν μια άσκηση στα παιδιά τους κατά τη διαδικασία του διαβάσματος. Το γεγονός ότι δεν είστε καλοί στα μαθηματικά ή δεν μπορείτε να λύσετε μια συγκεκριμένη άσκηση, δεν σημαίνει πως δεν μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να κατανοήσει και να αντιληφθεί τα Μαθηματικά, είτε έχει δυσαριθμησία είτε όχι.

Στη συνέχεια ακολουθούν 3 πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε και 6 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να βοηθήσετε το παιδί σας στο διάβασμα των Μαθηματικών.

Τι δεν πρέπει να κάνετε όταν το παιδί σας ζητά βοήθεια στα Μαθηματικά:

    Μην ξεκινάτε ρωτώντας το παιδί σας τι του είπε ο δάσκαλος. Αν το παιδί θυμόταν τις οδηγίες του δασκάλου, πιθανότατα να μην ζητούσε τη βοήθειά σας. Προσπαθήστε να ανιχνεύσετε που ακριβώς δυσκολεύεται το παιδί και μην του ζητάτε να θυμηθεί τη λύση της άσκησης όπως την εξήγησε ο δάσκαλος στο σχολείο.
    Μην επικοινωνήσετε αμέσως με το δάσκαλο. Είναι σημαντικό για τα παιδιά να μάθουν πώς να προσεγγίζουν καταστάσεις στις οποίες δεν είναι σίγουρα για το τι πρέπει να κάνουν. Μια δυσκολία στα Μαθηματικά είναι μια καλή ευκαιρία να τα βοηθήσετε προς αυτή την κατεύθυνση.
    Μην γράψετε στο τετράδιο επικοινωνίας ή στο τετράδιο εργασιών του παιδιού απλώς ότι το παιδί σας δεν μπόρεσε να λύσει την άσκηση. Δώστε στο δάσκαλο όλες εκείνες τις πληροφορίες που θα τον βοηθήσουν να καταλάβει που ακριβώς δυσκολεύτηκε το παιδί, για να μπορέσει να το βοηθήσει στο σχολείο.


Τι πρέπει να κάνετε όταν βοηθάτε το παιδί σας στα Μαθηματικά:

    Δείξτε στο παιδί σας ότι είστε υπερήφανοι που έχει σημειώσει τις ασκήσεις της επόμενης μέρας και εξηγήστε του πως το να δυσκολεύεται είναι κάτι που συμβαίνει σε πολλούς. Βοηθήστε τον να διαχειριστεί το άγχος του και ζητήστε του να σας φέρει ό,τι πιστεύει ότι χρειάζεται για την επίλυση της άσκησης.
    Αντί να ζητήσετε στο παιδί σας να σας πει πως του είπε ο δάσκαλος να λύσει την άσκηση, ζητήστε του να σας δείξει μια παρόμοια άσκηση που έκαναν στο σχολείο. Ανακαλύψτε μαζί τη λύση του προβλήματος.
    Αν δεν κατανοείτε ή δεν γνωρίζετε ούτε εσείς τη μαθηματική έννοια που διαπραγματεύεται το πρόβλημα, ανατρέξτε μαζί με το παιδί σας σε μια μηχανή αναζήτησης στο ιντερνέτ. Υπάρχουν πλέον πολλές ιστοσελίδες στο διαδίκτυο στις οποίες μπορείτε να βρείτε απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματά σας. Είναι και μια καλή ευκαιρία να δείξετε στο παιδί σας πως μπορεί να βρίσκει πληροφορίες στο διαδίκτυο.
    Αφού έχετε βρει ένα παράδειγμα της άσκησης, ζητήστε από το παιδί σας να θυμηθεί τις οδηγίες του δασκάλου. Έχοντας μπροστά του το υπόδειγμα της άσκησης, θα του είναι πιο εύκολο να ανακαλέσει τις οδηγίες που του έδωσε ο δάσκαλος στο σχολείο.
    Κρατήστε σημειώσεις. Καθώς προχωράτε στην επίλυση της άσκησης, γράψτε σε ένα χαρτί τα βήματα που κάνετε μαζί με το παιδί σας. Έτσι, το παιδί θα αντιληφθεί καλύτερα τη διαδικασία επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων και θα μπορεί να ανατρέξει στο μέλλον στη συγκεκριμένη λίστα όταν συναντήσει παρόμοια δυσκολία.
    Μη διαθέτετε πάνω από 20’ χρόνο για την επίλυση μαθηματικής άσκησης που ούτε εσείς αλλά ούτε το παιδί γνωρίζετε πως να τη λύσετε. Αν ασχολείστε για μεγάλο χρονικό διάστημα με μια άσκηση που αγνοείται την λύση της, το παιδί θα μπερδευτεί κι εσείς θα κουραστείτε αδίκως.

Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Τα παιδιά παρελαύνουν

Το σχολείο τιμά τους αγώνες των προγόνων μας, εμπνέεται από τη λεβεντιά τους, παρελαύνει με εθνική υπερηφάνεια δίνοντας το στίγμα της συνέχειας αυτών των αγώνων.
Εκείνοι αποφάσισαν να αγωνιστούν και να ανατρέψουν έναν ζυγό 400 χρόνων. Τούτη η νέα γενιά ίσως χρειαστεί να κάνει το δικό της αγώνα, τις δικές της ανατροπές, για να διαφυλάξει τα όσια και τα ιερά της Φυλής.
Συγχαρητήρια παιδιά!
Και του χρόνου!









Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

25η Μαρτίου 1821. Διπλή γιορτή!

Μεγάλη αναμφίβολα η σημερινή ημέρα!
Η μέρα που γιορτάζουμε τα δυο “χαίρε”. Το “Χαίρε Κεχαριτωμένη” και το “Χαίρε ω χαίρε Λευτεριά”! Το πρώτο “χαίρε”, που άκουγαν κάθε χρόνο του Ευαγγελισμού οι υπόδουλοι Έλληνες, κρατούσε μέσα του καρτερικά το δεύτερο “χαίρε” της Λευτεριάς, σαν φλόγα καντηλιού που μεταλαμπαδευόταν μυστικά από γενιά σε γενιά για 400 χρόνια!
Με τον Ευαγγελισμό (το χαρμόσυνο μήνυμα) στην Παναγία, κατέρχεται στον κόσμο ο Θεός και συναντά στο πρόσωπό της, τον καθένα μας ξεχωριστά με σκοπό την προσωπική μας σωτηρία.
Με το χαρμόσυνο μήνυμα του ξεσηκωμού και της ανάστασης του Γένους, πλημμυρίζει η καρδιά του Έλληνα με χαρά κι ελπίδα για ελευθερία.
Το γενναίο και πέρα από τη λογική σύνθημα: “Ελευθερία ή θάνατος”, είναι το κορυφαίο παράδειγμα τόλμης, αποφασιστικότητας, αξιοπρέπειας και αρετής.
Γιατί ή Ελευθερία θέλει τόλμη και αρετή!

Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, είναι ανάγκη όλοι, από το μικρό μαθητή ως τους μεγαλυτέρους, να σκύψουμε με την ευκαιρία τέτοιων εκδηλώσεων στη θυσία των προγόνων μας και να αντλήσουμε από τις αξίες που δημιούργησαν την Ελληνική Επανάσταση του 1821, κυρίως την τόλμη και την αρετή! Δυο στοιχεία που θα μας κρατήσουν ζωντανούς στις δύσκολες συγκυρίες του παρόντος αλλά και σε κάθε μελλοντική δυσκολία της πατρίδας μας.
(Από την εισήγηση του διευθυντή του Σχολείου στη γιορτή μας)

Η γιορτή μας
Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης παρουσίασαν χθες, με μεγάλη επιτυχία, τα θεατρικά “Οι Σουλιώτισσες” και “Να ζει το Μεσολόγγι”.  Οι γονείς, φανερά συγκινημένοι, τους καταχειροκρότησαν.
Συγχαίρουμε τα παιδιά και τους ευχόμαστε, με τον ίδιο ενθουσιασμό και την ίδια συγκίνηση, να δίνουν πάντα το παρόν σε τέτοιες εκδηλώσεις που ακτινοβολούν τη θυσία και το μεγαλείο της ψυχής των προγόνων μας.



Φωτογραφίες από την εκδήλωση:


















Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

21 Μαρτίου. Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

  Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, δημοσιεύουμε ένα όμορφο ποιηματάκι για τον ερχομό της άνοιξης του Θ. Τρουπή.

Η άνοιξη
Νάτη, η άνοιξη προβάλλει
με χαρές κι αγάπες πάλι.

Γεια σου, λέλεκα λεβέντη,
π' έστησες στη στέγη γλέντι.

Γάμοι, κρόταλα κι αντάρα
με την Άνοιξη κουμπάρα.

Σήμερα το χελιδόνι
τη φωλίτσα τους τελειώνει
κι αύριο με τη χελιδόνα
θα φορέσουν αρραβώνα.

Παίζουνε βιολιά τ' αηδόνια
τα κοτσύφια στα τρομπόνια.
Οι γαλιάντρες στα κλαρίνα,
στα κρουστά η βατραχίνα.

Κούκου! Ο κούκος το λαλεί!
μύριους γάμους ευλογεί.

  Η σημερινή ημέρα είναι μια ευκαιρία να διαβάσουμε αγαπημένα μας ποιήματα, αλλά και να προσπαθήσουμε να γράψουμε ένα δικό μας ποίημα ή μάλλον να ζωγραφίσουμε ένα ποίημα...! Γιατί όπως είπε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι "Η ζωγραφική είναι ποίηση που βλέπεται και η  ποίηση είναι ζωγραφική που ακούγεται"!


Καλωσόρισες Άνοιξη!

 Από σήμερα μπαίνει και... επιστημονικά η Άνοιξη.
 Μπορεί ο καιρός να μας έχει προδιαθέσει για την Άνοιξη, γιατί όχι και για το καλοκαίρι, σήμερα όμως, 20 Μαρτίου μπαίνει και επισήμως η Άνοιξη, με την εαρινή ισημερία.
Η εαρινή ισημερία γίνεται περίπου στις 21 Μαρτίου, όταν το κέντρο του Ηλίου είναι κατακόρυφο προς τον γήινο ισημερινό, διασχίζοντας τους ουρανούς από Νότο προς Βορρά. Η φθινοπωρινή ισημερία γίνεται περίπου στις 23 Σεπτεμβρίου, όταν ο Ήλιος διασχίζει τους ουρανούς από Βορρά προς Νότο.
Ως ισημερία αναφέρεται η στιγμή που ο Ήλιος μεσουρανεί κατακόρυφα στον ισημερινό της γης, με αποτέλεσμα η νύχτα και η ημέρα να έχουν ίση διάρκεια σε οποιοδήποτε σημείο της γήινης επιφάνειας. Η ισημερία συμβαίνει δύο φορές ετησίως (περ. στις 20 Μαρτίου και 22 Σεπτεμβρίου).


Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Συμμετοχή και διάκριση του Σχολείου μας στους αγώνες ανωμάλου δρόμου 1000 μέτρων


Στις 26-2-2014 πραγματοποιήθηκαν στο Δ.Α.Κ. Αγρινίου οι σχολικοί αγώνες επί ανωμάλου εδάφους, για τα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια. Συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες απ’ όλα τα σχολεία του νομού μας.

Το Σχολείο μας συμμετείχε με τρεις μαθήτριες. Συγκεκριμένα στο δρόμο 1.000 μέτρων έτρεξαν: η Χαϊντίνη Θεοδώρα (Ε΄ τάξη) που τερμάτισε (Αργυρό μετάλλιο), η Νικολάου Μαρία (ΣΤ΄ τάξη) και η Καμμένου Βασιλική (Ε΄ τάξη.)
Συγχαρητήρια σ’ όλα τα παιδιά που συμμετείχαν. Τους ευχόμαστε, πάντα να αγωνίζονται σε αθλητικούς και μαθητικούς αγώνες και σε κάθε καλό αγώνα της ζωής!