Ασκήσεις στο σπίτι

Πέμπτη, 14 Μαΐου 2020

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ


Είναι πασιφανές ότι θα δικαιωθούμε και στο θέμα της ζωντανής βιντεοσκόπησης με κάμερες, και η Κυβέρνηση θα πάρει πίσω το κατάπτυστο Νομοσχέδιο της.
Επίσης υπενθυμίζω ότι και η μειοψηφία όταν έχει δυναμική και επιχειρήματα είναι σίγουρο ότι θα κυριαρχήσει αργά ή γρήγορα.
Το άρθρο που ακολουθεί,  συντάχθηκε από Σχολικό Ψυχολόγο που υπηρετεί στην Πόλη μας και πάντα είναι Αρωγός  στην Ένωση Συλλόγων Γονέων κάθε φορά που προκύπτουν θέματα που προβληματίζουν τη Σχολική Κοινότητα  και μας συνδράμει με την επιστημονική του αρτιότητα.
«Μια σειρά ερευνών κυρίως στο τομέα της Κοινωνικής Ψυχολογίας καταδεικνύουν ότι η επίγνωση της παρατήρησης επηρεάζει δυσμενώς τη φυσική διαδικασία της παρατηρούμενης συμπεριφοράς.
Επιπλέον η διδασκαλία και οι αντιδράσεις των μαθητών αποτελούν μια ζωντανή διαδικασία, που χάνει τον οποιοδήποτε αυθορμητισμό της, όταν βιντεοσκοπείται από ηλεκτρονικά μέσα.
Ο γνωρίζων ότι βιντεοσκοπείται  υιοθέτει μια αμυντική στάση και ανησυχεί για τις πιθανές επιπτώσεις μια άστοχης απάντησής του ή ενός άκαιρου σχολίου του. Ειδικότερα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με συναισθηματικές δυσκολίες (χαμηλή αυτοεκτίμηση, ντροπαλότητα) η βιντεοσκόπηση φαίνεται να αμβλύνει τις υφιστάμενες δυσκολίες τους και να επιβαρύνει τη ψυχοσυναισθηματική τους ισορροπία.
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι αλλοιώνεται ο χαρακτήρας της παιδαγωγικής διαδικασίας, περιορίζεται η παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία και η διδασκαλία κινδυνεύει να πάρει το χαρακτήρα μιας στείρας-άγονης διαδικασίας, όπου εκλείπει το στοιχείο της γνησιότητας και του αυθορμητισμού, πρωτογενή στοιχεία της μαθησιακής διαδικασίας.
Κλείνοντας, η διδασκαλία είναι μία ζωντανή διαδικασία, που βασίζεται στη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης και οικειότητας και προάγεται και μέσω των λαθών που κάνουν οι μαθητές. Τα παιδιά στην τάξη θα πρέπει να νιώθουν άνετα και ασφαλή. Είναι βέβαιο ότι οι συνεσταλμένοι μαθητές καθώς και οι μαθητές με μέτρια σχολική επίδοση θα απομονωθούν ακόμη περισσότερο και πιθανή μπορεί να είναι και η αύξηση κρουσμάτων ηλεκτρονικού εκφοβισμού (cyber bullying) από τη στιγμή που δεν κατοχυρώνεται η ασφάλεια και το απόρρητο της απευθείας μετάδοσης μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο.
ΠΗΓΗ : Κυργιόπουλος Ιωάννης, Σχολικός Ψυχολόγος, Msc, με Εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες, Εργαζόμενος στο ΚΕΣΥ Φθιώτιδας.
Λέμε ΟΧΙ στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Λέμε ΟΧΙ στις ΚΑΜΕΡΕΣ μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας
Υπερασπιζόμαστε τη Δημοκρατία, το δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς  και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας .
Για το Δ.Σ. Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Χ. ΓΕΩΡΓΙΑ