Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

Βαθμολογία Α' τριμήνου.


Την Παρασκευή 19.12.2014, τις δύο τελευταίες ώρες, οι γονείς των μικρών μαθητών του σχολείου μας παρέλαβαν τα έντυπα της σχολικής επίδοσης των παιδιών τους.

Αγαπητοί γονείς.
Θα ήθελα να πούμε λίγα λόγια για τη σχολική επίδοση, τους παράγοντες που την επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά καθώς και τα σημεία που θα πρέπει να προσέξουμε ως γονείς και εκπαιδευτικοί, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις αιτίες που επιβραδύνουν τη σχολική ανάπτυξη του μαθητή.
Ως σχολική επίδοση μπορούμε να ορίσουμε την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία και τους μαθησιακούς στόχους που έχουν τεθεί.
Όπως είναι απολύτως φυσικό, άλλοι μαθητές παρουσιάζουν υψηλή και άλλοι χαμηλότερη σχολική επίδοση. Η σχολική επίδοση είναι ένα ζήτημα που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
Ένας από αυτούς είναι η σχολική ωριμότητα. Υπάρχουν μαθητές με ελλιπή σχολική ωριμότητα που τους δημιουργεί δυσκολίες στην ανάγνωση και τη γραφή και αδυναμία προσαρμογής στους κανόνες και το περιβάλλον της τάξης.
Υπάρχουν μαθητές με χαμηλό αίσθημα αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης. Μαθητές με έντονο το άγχος της επίδοσης -κυρίως της υψηλής επίδοσης- ακόμη και στο δημοτικό σχολείο. Ένα άγχος που οφείλεται στην πίεση που δέχονται οι μαθητές κυρίως από τους γονείς και το στενό οικογενειακό περιβάλλον.
Υπάρχουν μαθητές που η προσοχή τους είναι στραμμένη σε άλλα ενδιαφέροντα που τους αποπροσανατολίζουν και τους επηρεάζουν αρνητικά, τόσο στις σχολικές τους επιδόσεις όσο ακόμη και στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους. Τέτοια ενδιαφέροντα είναι η παρακολούθηση προγραμμάτων της τηλεόρασης χωρίς περιορισμό και έλεγχο, αλλά και η υπερβολική χρήση του διαδικτύου, που όταν χρησιμοποιηθεί σωστά μπορεί να αποτελέσει πηγή πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και γνώσεων, όταν όμως γίνεται αλόγιστη χρήση κρύβει σοβαρούς κινδύνους, ιδιαίτερα για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών, αλλά και την ίδια τους τη σωματική ακεραιότητα, όπως συχνά πυκνά μαθαίνουμε από τα δελτία ειδήσεων.
Εδώ θα πρέπει να είμαστε όλοι ιδιαίτερα προσεχτικοί και να υπάρχει πάντα διακριτική επίβλεψη από ενήλικα, σωστή καθοδήγηση και χρονικός περιορισμός στη χρήση του διαδικτύου και γενικότερα του Η/Υ.
Υπάρχουν ακόμη, μαθητές με γλωσσικές ελλείψεις και αδυναμίες, με φτωχό λεξιλόγιο, που δεν τους επιτρέπει να κατανοήσουν κάποιες έννοιες. 
Εδώ πρέπει να τους βοηθήσουμε ώστε να καλλιεργήσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες και να πλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από το διάβασμα. Όχι μόνο σχολικών βιβλίων, αλλά και εξωσχολικών, λογοτεχνικών βιβλίων, παραμυθιών ακόμη και εφημερίδων και περιοδικών, για να μπορούν να παρακολουθούν την επικαιρότητα και σιγά σιγά να εκφράζουν και τις απόψεις τους για γενικότερα ζητήματα. Μια καλή ευκαιρία για διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων είναι και οι διακοπές των Χριστουγέννων.
Ο στόχος όλων μας πρέπει να είναι όμως, όχι μόνο η βελτίωση των σχολικών επιδόσεων των μαθητών, αλλά και η πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, η διάπλαση του χαρακτήρα τους, η δημιουργία υπεύθυνων και δημιουργικών πολιτών.
Να βοηθήσουμε τα παιδιά να θέτουν στόχους και να προσπαθούν με επιμονή και μεθοδικότητα να τους επιτυγχάνουν.
Να τα ενθαρρύνουμε να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να συμμετέχουν σε δράσεις της οικογένειας, της τοπικής κοινωνίας, του σχολείου, να παίρνουν το λόγο και να εκφράζουν με θάρρος την άποψή τους, έτσι ώστε να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση.
Είναι ακόμη πολύ σημαντικό να επιβραβεύουμε τις προσπάθειες του μαθητή και όχι μόνο το θετικό αποτέλεσμα. Να επιβραβεύουμε και να τονίζουμε τα θετικά στοιχεία της συμπεριφοράς του, ώστε να ενισχύσουμε την αυτοεικόνα και την αυτοεκτίμησή του.
Το κυριότερο απ’όλα όμως είναι να δημιουργήσουμε ένα ζεστό οικογενειακό περιβάλλον, οι γονείς να είναι δίπλα στα παιδιά τους, να τα στηρίζουν σε όλα τα επίπεδα, χωρίς εντάσεις, βίαιες συμπεριφορές και εξωπραγματικές απαιτήσεις. Οι εποχές είναι πολύ δύσκολες και οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες -η φτώχεια, η ανεργία, οι ανισότητες- δεν βοηθούν στη δημιουργία καλού οικογενειακού κλίματος, γι αυτό και πρέπει η προσπάθεια όλων να είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Τα παιδιά είναι μια μικρογραφία των ενηλίκων και πολλές φορές, η συμπεριφορά τους αντανακλά τη συμπεριφορά των μεγάλων, των γονέων, των γειτόνων, των φίλων, ηρώων τηλεοπτικών σειρών κλπ. Υπάρχουν μαθητές με βίαιη συμπεριφορά, μαθητές που βωμολοχούν, μαθητές που φέρονται άσχημα σε συμμαθητές τους.
Ευτυχώς στο σχολείο μας δεν είναι μεγάλος ο αριθμός αυτών των μαθητών. Υπάρχουν όμως και προσπαθούμε καθημερινά να βοηθήσουμε στην εξάλειψη των αρνητικών συμπεριφορών, μέσω συζητήσεων, παραινέσεων, συμβουλών. Η προσπάθεια είναι καθημερινή και θα συνεχίζεται μέχρις ότου επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στην προσπάθειά μας αυτή θέλουμε την αμέριστη συμπαράστασή σας. 
Πάνω απ’ όλα πρέπει να βοηθήσετε με την ίδια σας τη συμπεριφορά. Να αποτελέσετε οι ίδιοι θετικά πρότυπα συμπεριφοράς. Συζητήστε μαζί τους, σταθείτε δίπλα τους, δώστε τους συμβουλές, ακούστε τα προβλήματά τους, βάλτε όμως όρια στις απαιτήσεις τους και κανόνες που πρέπει να τηρούνται. Με συνεχή προσπάθεια και συντονισμένες ενέργειες, θα επιτύχετε το στόχο σας.
Τέλος θα μου επιτρέψετε να σας ενημερώσω για ένα στόχο που έχει βάλει το σχολείο από την περσινή χρονιά και αφορά ένα θέμα υλικοτεχνικής υποδομής. Ο στόχος είναι η δημιουργία ενός κλειστού γυμναστηρίου, μιας αίθουσας γυμναστικής στο χώρο του ισογείου που σήμερα είναι χώρος αποθήκης. Η δημιουργία του γυμναστηρίου είναι απολύτως απαραίτητη προκειμένου τα παιδιά να μπορούν να αθληθούν και τις ημέρες του χειμώνα που οι καιρικές συνθήκες είναι άσχημες.
Βρισκόμαστε σε επαφές με ανθρώπους του Δήμου και στην προσπάθεια αυτή έχουμε την αμέριστη συμπαράσταση του Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Η βοήθειά τους μέχρι σήμερα σε αυτό το θέμα, καθώς και σε άλλα που αφορούν το σχολείο μας, είναι πολύτιμη και είμαστε βέβαιοι ότι θα είναι δίπλα μας καθημερινά σε ότι χρειαστεί. 
Τους ευχαριστούμε ειλικρινά μέσα από την καρδιά μας, για την προσπάθειά τους.
Θα ήθελα εδώ να τονίσω ότι εάν κάποιος από εσάς γνωρίζει κάποιον ή κάτι που μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου μας, ή έχει κάποια ιδέα για το πώς θα αξιοποιήσουμε το χώρο καλύτερα, να έρθει σε επικοινωνία μαζί μας, είτε με το σχολείο είτε με το Σύλλογο Γονέων, για να οργανώσουμε καλύτερα την προσπάθειά μας.
Σας ευχαριστώ πολύ, και ιδιαιτέρως σας ευχαριστώ για έναν πολύ σοβαρό λόγο. 
Γιατί αποδείξατε τις τελευταίες ημέρες με τις πράξεις αλληλεγγύης και ανθρωπιάς, το αληθινό ενδιαφέρον σας για τους συνανθρώπους μας που υποφέρουν και προσφέρατε ο καθένας από το υστέρημα ή το περίσσευμά του, σε τόσο δύσκολες οικονομικές συνθήκες, ότι περισσότερο μπορούσατε σε τρόφιμα και ρουχισμό.
Κυρίως όμως προσφέρατε την αγάπη σας και την ψυχή σας. 
Σας ευχαριστώ.

Ο Δ/ντής

Λάμπρος Αγγέλης